Full rulle inför nästa resa

Hej på er . Nu har jag lämnat Ella och Andrea än en gång :-(. Men vi får skypa varje dag ^^.
Jag kom på att sportscamp inte börjar förens på söndag så jag kan vara hemma och pusta ut lite :-)
Över till Kroatien .
Det har varit as nice asså , men endå lite jobbigt att vara ifrån kompisarna .. Men annars har det varit trevligt ^^ . Vi har mest solat och badat ( när det inte har regnat ) . Det var osk väder en dag . Skit läskigt , slog ner en blixt precis bredrid vårat hus :-S.
Vi har bott på två ställen. Först bodde vi i Omis i en gullig liten lägenhet med jätte söta husvärdar ^^. Problemet var bara att mellan huset och stranden var typ en väg ( nästan som en motorväg ) som var den enda vägen genom kusten , så det var ganska myk bilar och dem körde i typ 180 , så det var lite läkligt :-P. Sen kom ner till stranden ( som skulle varit sand strand ) men var sten strand så det var inte särskilt roligt att gå där för det gjorde ganska ont . Annars var allt bra , vi köpte´typ stenskor som var fett bra att ha där . Vattnet var kristall klart och det var as kul att snorkla .
Det andra stället vi var på var en ö som hette Bol , jag minns inte namnet på staden vi bodde i men det var betydligt myk bättre än det första stället . Typ inga bilar alls, en liten bit ner till staden, alldeles tyst och skönt :-).
Varje dag så gick vi till en strand som hette Zlatni Rat. Antingen så tog vi taxi båt eller så åkte vi ett litet tåg, eller gick.
Det har varit ganska myk regn , så det har typ alltid slutat med att man har kommit hem och varit blöt från topp till tå. Men när det har varit sol så har det varit väldigt varmt :-)
Jag måste bara ladda kameran så ska jag ladda över bilderna sen :-)
Men nu måste jag packa upp för att sen packa igen till sportscamp.

/ Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0