Österskär, Berga och nu Sol

Sitter här i min ensamhet och lyssnar på en fin låt som jag glömt namnet på. Jag tänker på förr i tiden och vad som händer nu. Österskärsskolan-Bergaskolan och nu Solskiftesskolan. Jag saknar alla gammla vänner. Även om jag har kvar dom allra mesta så saknar jag sköningen sofia, som alltid log åt livet :). Men med tiden så försvinner vänner på både gott och ont. Jag saknar bus tiderna, haha, jag låter som en gammal tant nu, men seriöst, vi kunde ha så sjukt roligt ibland. Sofia Märta och Jossan var det då. Och alla underbara killar från förra klassen och parallell. Jag vet inte om jag är den enda som fortfarande tänker på den tiden. Yes, tider är det. Berga skolan då, shiat vad den skolan ändrade på mitt liv och inställning till allt. Haha, och dom första dagarna är svåra att glömma :). När vi först träffade Hanna. När hon tyckte vi var ett stort fjortis gäng och vi alla ville blir kompis med henne. Jag vet inte när hon och jag blev kompisar? Vi typ konkurerade om Märta så båda två hatade ju varandra, men så är det inte nu, hoppas jag :).
Vips går man i åttan i en helt ny skola igen och nya människor runt omkring än. Jag har blirvit mycket mer osäker sen jag började i sol. I berga kunde man se ut hur som helst, vara hur som helst, men nu vet jag inte, känns bara konstigt.
Mycket händer och den här tiden är ett kapitel i sig.
Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta för att bergaskolan inte finns mer.
Aja, nu har jag skrivt av mina tankar och jag måste sova nu för det blir jobbig träning imorgon, plugg och annat som måste göras.

/J


Kommentarer
Postat av: Emelie O

vad hemskt d lät..:(

2009-11-08 @ 18:35:24
URL: http://dagutochinmeemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0