Nämen tjena!

Hej på er!
Nu har jag haft min paus och tro det eller ej men jag känner att jag har fått lust att börja skriva igen :)! Jag har saknat min blogg och den fina nya designen!

Idag är jag på toppenhumör! Dels för att det gick så bra för mig och Andrea på hk:n så att vi fick bra betyg , och dels för att jag har nästan vg i franska !! Jag är super glad , för jag trodde aldrig att det skulle gå så bra för jag har failat totalt enligt mig i detta ämne. Men tydligen inte ?!
After school så gick jag och Acke till bussen. Vi är typ dom enda som slutar efter språket för dom andra har fördjupningar. Så vi gick till bussen och så ser man en liten grön bil kommandes på vägen och tutar hejvilt på oss. Jag trodde det var någon Acke kände eller en alkad gubbe , men när bilen kom närmare såg jag att det var far min. Så typiskt honom att han kommer till min skola för att visa upp sitt nya ruckel, hehe :). Förlåt , men seriöst, ni ska se bilen..
Pappa var på riktigt roligt humör , så han jag och lillebror Hugo åkte till Dommarudden och tog en fika. Riktigt skönt att få prata med pappa. För när man har många syskon så får man knappt nån tid med sina föräldrar. Jag älskar att prata med pappa för han förstår allt man säger och bryr sig inte riktigt om man pratar skit/ skämtar om någon lärare , han bara skrattar :).

Jag skippade träningen idag och var bara hemma. Skulle egentligen ha pluggat men glömde bökerna /:.
Så det fick bli en dag framför datorn idag , skönt !

Juste en annan bra nyhet !
Jo såhär är det, att ni som kanske känner mig ganska bra vet att jag kan få för mig lite knasiga saker ibland ?! Och nu var det så att jag fick världens jäkla ryck för en kattunge som bor här i området sprang in till oss. Och jag älskar katter så jag tog upp katten och klappade den lite och släppte sedan ut den. Och just då när jag släppt ut katten kom en jätte konstig känsla. Den bara bubblade i magen och jag fick för mig att vi kanske kunde skaffa en till katt ?! Så jag pratade med pappa och han som vanligt är lika ointresserad som vanligt när det gäller katter, men jag var bara tvungen att fråga honom om vi kunde skaffa en till katt. Han sa " Prata med Lotta och se vad hon säger "
Och busigt nog så skrev jag ett sms till mamma som var såhär med hjälp utav en busig pappa

" Hej mamma ! Jag vet att det kanske är korkat men jag har fått en kattunge , jätte söt 12 veckor. Bli inte arg nu, ta det som en vuxen :) "

Och jag fick ett posetivt svar. Mamma ringde och frågade hur den såg ut osv. Jag sa att jag skulle hämta den imorgon.
Så imorgon kanske jag och Oscar åker och köper kattunge :D
När jag berättade för pappa asgarvade han, och han bryr sig inte så mycket så everybody is happy :)

Kattungarna vi ska titta på imorgon !
Endel som läser det här kanske tycker att jag är jätte konstig och bortskämd, men så är det inte.

 Lev med långt inlägg
/J


Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh vad kul med en kattunge :D <3 Och vad kul att du börjat blogga igen :)

2009-10-12 @ 20:56:28
URL: http://nittiofemman.blogg.se/
Postat av: Andrea

Juste, jag ska fixa dina kategorier :D<3

2009-10-12 @ 22:06:57
URL: http://nittiofemman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0