Gymnasie press..

Jag sitter här och no lifar mig framför datorn och klockan är närmare två på morgonen. Jag har fastnat för två saker, 1. Snowboard åkningen 2. Gymnasium. Och det tillsammans bild ju typ i stil med ' snowboard inriktning på gymnasium'. För jag älskar verkligen att åka snowboard. Och vet ni ? Jag har hittat ett gymnasium i Uppsala som är ett Snowboard gymnasium! Alltså hela gymnasiumet är en snowboard skola, helt otroligt. Jag är helt fast och tagen. Problemet är bara att skolan ligger i Uppsala, och det innebär att jag skulle få gå upp riktigt riktigt tidigt och åka dit komunalt och jag vet inte om jag skulle orka ta mig tid med det, men vad gör man inte för saker man älskar ? Plus att jag vill hitta nya ställen för det känns så intstängt här i Åkersberga, Täby och kanske till och med Stockholm. Tänk vad härligt att ta sig dit på egenhand och känna sig riktigt vuxen och allt sånt. Det skulle kännas great ! Men.. Nu står det att det inte finns någon sån inriktning och att det bara är på vintern, såklart. Vad hade jag tänkt mig ? Eller.. Fasen detta var svårt. Jag får klicka mig vidare för det här var klurigt.
Önska mig lycka till och god natt !
Det kanske låter överdrivet när jag säger att jag ska åka enda till Uppsala varje morgon men ni anar inte hur mycket jag lever för snowboard åkning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

asså, tänk såhär om du väljer det gymnasiet så måste du vakna tidigt i TRE ÅR!! du kommer inte kunna satsa på skola för att du kommer vara för trött, det låter kul att du valde ett gymnasium med det du älskar, men tänk också på konsekvenserna!!! att du kanske är hemma kl 6 varje dag för det tar en lång tid för att åka dit, och du vill säkert hitta på något med dina kompisar än att åka tåg och buss på eftermiddagarna?

och du kanske har säkert en massa läxor och kanske nån fritidsaktivitet som du kanske inte skulle hinna med?



2010-01-03 @ 11:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0