Svenska skärgården är obeskrivlig

Okej. Nu ska jag snart ta mig mod till att ringa Märta för att gå ut med reklamblad. Snart. Jag hatar verkligen sånt, så jävla segt rent utsagt ! Iallfall så har jag hunnit umgås med familjen endel idag. Lite iallfall ;). Det är ritkigt mysigt när man är på bra humör och rätt inställning till dom små.

Just nu lyssnar jag på Kärlekens alla färjor - Dektektivbyrån och drömmer mig bort medans jag skriver. Jag tänker på Västerö. När vi går upp på morgonen och går ut och sätter oss på terassen medans solen steker och äter frukost. Sen springer vi ner till bryggan för att bada, och där stannar vi resten utav dagen. Efter ett tag tvingar Rasmus i oss att åka ring. Och en läskig början slutar med så mycket garv så att man får ont i magen när man ser hur dom andra flyger av ringen. Vi åker in till land där vi tar en varsin flytdyna och flyter ut för att värma oss i solen. Där ligger vi tills ryggen bränner och alltid efter ett tag är det någon som får nog och puttar ner oss andra i vattnet. Då efter ett tag åker vi in till land igen och gosar in oss i våra stora morgonrockar och dricker fläder saft och äter från Myrans mariekex. Och så hör man mitt i allt ett stort dunk och någon ropar "SATAN" eller "JÄVLA SKIT", då vet man att nån har gått på grund som vanligt och man får sig ett gått skratt.  Sen efter ett tag kommer Frösellarna från andra sidan, medans Jonte och Myran kommer och vi har halvfem drink tills solen börjar gå ner. Då går vi upp och sätter oss i stugan och spelar Donkey Kong medans dom andra lagar mat. Och dagen slutar oftast med att vi sitter och spelar kort eller läser tidningar till sömns.
För mig är det sommar.
När man sitter på bryggan och tittar när solen långsamt sänker sig.
När man hör fiskarna plaska och det är vindstilla.
När datorn inte existerar utan man hittar på andra saker för att roa sig.
Det är sommar. Och jag saknar det.


Kommentarer
Postat av: Märta

mm..så skulle de va när det är som jäkligast ;D

2010-01-03 @ 13:15:38
URL: http://forshfrosell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0